Ljusglimt – välkomna till en hållbar filmfestival 27 november

Ljusglimt - en hållbar filmfestival i norr

Boka in en Ljusglimt 27 november! Vi ses från klockan 10 till sent för en festlig och fullspäckad filmdag på biografen i Arjeplog.

Följ med på en utflykt till Öberget på förmiddagen och njut av angelägna dokumentärer med lokal anknytning och spelfilm på eftermiddagen och kvällen.

Dessutom bjuds det på middag, mingel, musik, miljösamtal, tävlingar och mycket mer.

Heldag inklusive middag 200 kr, 150 kr för medlem i Naturskyddsföreningen. Enskild aktivitet 100 kr. Swish eller kontant på plats. Utflykten är gratis.

Program:

10.00-12.00
Utflykt till Öberget i samarbete med Top of Arjeplog.

13.00-13.30
Mingel på biografen med drink och tilltugg. Naturskyddsföreningen i Arjeplogs ordförande Harleen Kalkat och Malin Åkesson från styrelsen hälsar alla välkomna och presenterar föreningen.

13.30-15.30
Film: “Om Skogen” och publiksamtal med inbjudna gäster.         .

15.45-16.45
Daniela Nedelcheva och Ann-Kristine Vinka från Biosfärområdet-Vindelälven- Juhttátahkka gästar festivalen. Poddsläpp, presentation av biosfärområdet och öppet diskussionsforum -Vad är hållbar utveckling för Arjeplog?

17.00-18.00
Soppmiddag på Kyrkströmsgården och musik med Magnus Karlsson och Maria Eklind.

18.00-18.45
Tipsrunda med facklor för barn och vuxna.

19.00-19.40
Film: “Arctic Velonaut” och publiksamtal med Urpo Taskinen om velomobiler och annat spännande.

19.40-20.00
Prisutdelning med snacks.

20.00-21.30
Film: Woman at war -klurig, lättsam och tänkvärd spelfilm från Island.

22.00-23.00
Mörkervandring med eller utan skidor. I samarbete med Top of Arjeplog.

Alla filmer inleds med en eller två kortfilmer!

1 thoughts on “Ljusglimt – välkomna till en hållbar filmfestival 27 november