Välkommen på skogskurs i Arjeplog!

Den 27 augusti tar kursledaren Sebastian Kirppu med oss ut i Stårbatjvare naturreservat. Sebastian är en eldsjäl och har enorm kunskap om skog och biologisk mångfald. Han var med och ledde flera av Upptäck Gammelskogens kurer under 2022 och är även aktiv i Skydda Skogen. Stårbatjvare är ett naturreservat strax nordost om Arjeplog med gott om granurskog med en medelålder på 200 år. Du kan läsa mer om Stårbatjvare här.

Vi möts upp vid Arjeplogs busstation klockan 9.00. Därifrån åker vi tillsammans i minibuss ut till kursplatsen. Vi är ute i skogen till ungefär klockan 15, med lunch- och fikapaus. Därefter beger vi oss tillbaka in till Arjeplog. Har du något särskilt du funderar över eller vill att Sebastian ska berätta om? Tveka inte att fråga!

Glöm inte bort att anmäla dig innan den 22 juli för att få en plats! Anmälan hittar du HÄR. Varje kurs är gratis och utan krav på förkunskap.

Behöver du hjälp att boka biljett eller boende?
Som medlem i Fältbiologerna har du möjlighet till reseersättning. Maila bara ordforande@faltbiologerna.se innan du bokar biljett, så får du hjälp.
Boende kommer du att behöva betala själv, men vi hjälper dig gärna att boka. Vi kan även sammanföra andra deltagare i boendebokningen för att minska kostnaden. Hör av dig till mollie.lannebo@naturskyddsforeningen.se så får du hjälp med boendet.