Inventera mera gammelskog i Arjeplog

Sebastian Kirppu är skogsbiolog och en av Sveriges mest erkända skogsskyddare. Han blev framröstad till Årets miljöhjälte år 2011 (WWF), sommarpratade i Sveriges Radio år 2014 och har fått priset Silverfalken av Naturskyddsföreningen år 2016 och Sture Centerwalls pris av Kungliga Vetenskapsakademin år 2018. Sebastian har även medverkat i Naturmorgon i P1 vid flera tillfällen, i SVT:s Mitt i Naturen och allra senast i SVT-serien ”Slaget om skogen” (2021).

Han har genom året hållit i ett stort antal kurser på temat skogsskydd och håller även många föreläsningar på temat. Han spenderar mycket tid på att kartlägga skyddsvärda skogar i hela Sverige. Vi träffas under två exkursionsdagar i skogarna i Arjeplogs kmmun, den 3-4 september.

Kontaktperson: tas.amanda@gmail.com